تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLX8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۷۲٫۷۱ دلار در هر بشکه افزایش یابد و این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۷۱٫۱۳ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۷۵٫۲۷ به ۶۴٫۴۳ قرار دارد و سطح مقاومت بعدی بر روی ۷۲٫۷۱ دیده می شود که اگر این سطح مقاومت نیز شکسته شود زمینه را برای صعود بیشتر به سطح مقاومت بعدی ۷۵٫۲۷ فراهم می آورد. در حرکت نزولی تنها به شرط کاهش قیمت به پایین سطح حمایت ۷۱٫۱۳ به معنای شکست غلط آن تلقی می شود که می تواند هدف نزولی ۶۹٫۸۵ را نمایان سازد.

در چارت روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا کم و بیش توانسته است از سطح مقاومت ۷۱٫۲۴ عبور کند و این باعث تقویت قیمت به سطح مقاومت بعدی ۷۵٫۵۰ خواهد شد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۴۲٫۰۵ تشکیل شده است و در این نمودار تنها به شرط کاهش قیمت به زیر سطح ۷۱٫۲۴ به معنای شکست غلط این سطح می باشد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۸۱٫۰۶ افزایش داشته باشد و این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۷۹٫۶۸ نشان داده است. همانطور که در چارت دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج احتمالی (۳) از سطح ۷۷٫۴۶ قرار داشت که بعد از چندین تلاش ناموفق بالاخره با قدرت شکسته شد.

در چارت این شکست سطح مقاومت زمینه را برای صعود بیشتر قیمت نفت برنت دریای شمال برای خریداران فراهم کرده است و این به معنای استمرار موج افزایشی (۳) به سوی سطوح مقاومت بعدی ۸۱٫۰۶ و ۸۳٫۲۸ می باشد. از منظر تحلیل تکنیکال این نوسانات قیمت در زیر سطح ۷۹٫۶۸ تقریبا یک هفته طول کشید تا تکمیل شود و به باور ما خریداران مومنتوم و پتانسیل لازم برای افزایش قیمت را بدست آورده اند و معامله گران را به خرید نفت برنت دریای شمال ترغیب خواهد کرد.

هر چند در چارت پایین کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح حمایت ۷۸٫۸۴ نامحتمل به نظر می رسد اما اگر به هر دلیلی امروز این سطح حمایت شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح حمایت بعدی ۷۷٫۴۶ خواهد شد که در چارت مربوطه مشاهده می فرمائید.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال با سطح مقاومت ۸۰٫۱۹ یعنی جاییکه خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۴۴٫۳۵ قرار دارد مواجه است و در حرکت صعودی چنانچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب صعود قیمت به سطح مقاومت بعدی ۸۱٫۰۶ در چارت تایم فریم یک ساعته می شود و بعد از آن با توجه به الگوی پرچم افزایشی می تواند هدف افزایشی ۸۷٫۵۷ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی) را نمایان سازد. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن